Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Två mornar i rad har Västtrafiks app strulat. Arkivbild. Bild: Måns Langhjelm
Två mornar i rad har Västtrafiks app strulat. Arkivbild. Bild: Måns Langhjelm

Västtrafiks app strulade – igen

På tisdagsmorgonen tog det extra lång tid för alla resenärer i morgontrafiken att söka sin resa i Västtrafiks app. Anledningen ska ha varit ett högt söktryck.

För andra morgonen i rad var det strul med Västtrafiks app. Enligt Västtrafiks störningsjour var det mellan klockan 07.45 och 08.30 som problemen inträffade.

– Det var på grund av ett ovanligt högt söktryck i reseplaneringen som det var lite problem med. Men vi kunde snabbt utöka kapaciteten för att åtgärda problemet, säger Kristian Lans, presskommunikatör på Västtrafik.

Vilka funktioner var det som inte fungerade?

– Allting fungerade. Men det var lång svarstid vid reseplaneringen och så ska det ju inte vara. Så det var absolut ett problem.

Enligt Kristian Lans berörde problemet i appen samtliga telefonanvändare, oavsett vilken modell man har.

LÄS OCKSÅ: Västtrafiks app nere – gratisbiljett till resenärer

LÄS OCKSÅ: Västtrafik får fem miljoner för ny satsning på pendling

LÄS OCKSÅ: Västtrafik får fem miljoner för ny satsning på pendling

Så här prenumererar du och hämtar apparna:

Klicka HÄR för att komma till prenumerationserbjudandet. Då får du inloggningsuppgifter som du kan använda för att logga in med i e-tidningsappen och nyhetsappen.

De nedladdningsbara apparna hittar du om du söker på ”Partille Tidning” i AppStore eller Google Play.