Efter ”#viställerupp-brödet” – nu lanserar Partillebageriet en smaskigare produkt

Tolv tusen kronor har samlats in sedan ”#viställerupp-brödet” lanserades av Cederleüfs & Svenheimers. Därefter har en del av intäkterna skänkts till Sävehofs integrationsprojekt för unga. Nu planerar bageriet för ytterligare ett bakverk, men denna gång ”något smaskigare”.
– Exakt vad det är hålls hemligt än så länge, säger Anna Pennbrant, vd på Cederleüfs & Svenheimers.

ANNONS
|

LÄS MER:Efter byggstrulet – Partille Tennis slår upp portarna för padel

I november höll Sävehof i ”#viställerupp-matcher”. Konceptet gick ut på att sponsorerna, Cederleüfs & Svenheimers, i och med dubbla hemmamatcher skulle sälja brödlimpor i Partille Arena. 20 kronor från varje såld limpa skulle sedan gå till intergrationsprojektet Corporate Social Responsibility, CSR. Via CSR fokuserar klubben på att stötta barn och unga som har det svårt, samt att bedriva olika integrationsprojekt för att få ungdomar att mötas genom handbollen. Under matchdagen såldes totalt 87 stycken limpor av vad som kom att kallas ”#viställerupp-brödet”.

– Målet var att sälja 100 stycken så det var inte långt ifrån, säger Anna Pennbrant, vd på Cederleüfs & Svenheimers.

ANNONS

Sedan dess har produkten varit en del av bageriets ordinarie sortiment. Totalt har 1 200 av det specialframtagna brödet sålts i bageriets butiker.

– Flest säljs såklart i Partille då man som lokalbo gärna vill stötta laget.

Framtida projektplaner

Hittills har det samlats in runt tolv tusen kronor. Efter hemmamatcherna gick tio kronor från varje sålt bröd till CSR. Målet innan årets slut är att samla in 50 000 kronor.

– Sävehof skulle ha en ”#viställerupp-match” i lördags men det hade skjutits på grund av tidigare restriktioner. Tanken var att vi skulle ha ett samarbete och då med en ny produkt.

LÄS MER:Skadedrabbat Sävehof hittade en lösning i Danmark

Vad blir det för produkt?

–Det vi kan säga är att det är ett bröd utan något smaskigare. Exakt vad det är hålls hemligt än så länge.

Inför den nya matchdagen så hoppas Cederleüfs & Svenheimers att bakverket ska vara färdig att lanseras.

– Detta är mycket roligare än ett vanligt samarbete då vi får bidra till samhället. Man kan som kund även känna att man gör nytta när man köper ”#viställerupp-brödet”.

De insamlade pengarna till projektet har än så länge bidragit till ungdomsmatcher och cuper.

– Jag tycker det är ett otroligt roligt pågående projekt. Sjukfrånvaron har hos oss varit hög i januari men nu är alla tillbaka så vi ska börja planera inför det framtida bakverket.

Klicka HÄR för att komma till prenumerationserbjudandet. Då får du inloggningsuppgifter som du kan använda för att logga in med i e-tidningsappen och nyhetsappen.

De nedladdningsbara apparna hittar du om du söker på ”Partille Tidning” i AppStore eller Google Play.

ANNONS