Lång väntan på läkemedel

Debatt

Den 29 maj kontaktade jag Närhälsan i Partille via Mina vårdkontakter, 1177.se, och bad om att få ett recept förnyat på en medicin jag har sedan tidigare. Sedan dess har ingenting hänt. Trots flera påminnelser är mitt recept i skrivande stund, den 20 juni, fortfarande inte förnyat.

Jag har påtalat den orimligt långa väntetiden och uttryckt mitt missnöje. Oftast har jag bemötts med tystnad. När jag väl fått svar har jag fått höra att det är viktigt att ha god framförhållning och att jag alltid kan ringa till vårdcentralen om receptet skulle dröja ytterligare.

Jag har för vana att alltid vara ute i god tid, men tycker inte att jag ska behöva acceptera en väntetid på uppemot en månad. Dessutom: Närhälsan i Partille är extremt svår att komma fram till på telefon. Oftast möts jag av telefonsvarare som meddelar att de inte kan ta emot fler samtal i dag, men att jag är välkommen att ringa igen i morgon. Det är ungefär som att försöka komma fram till Bingolotto. Det är under all kritik. Så vem är det som har problem, Närhälsan i Partille?

Missnöjd patient

Kommentera
Dela innehållet

Du måste ha ett konto och vara inloggad för att kommentera.


Logga in
Registrera dig
Glömt lösenord?

Logga in

Registrera dig

Lämna korrekta uppgifter. Kommentarer med oriktiga uppgifter godkänns inte.

Genom att skapa ett användarkonto så godkänner jag också reglerna för kommentering.
Obs. Enligt lag har du ett personligt juridiskt ansvar för det du skriver.

Glömt lösenordet?

Skriv in ditt användarnamn eller e-post för att få tillbaka det

gillaptpafacebook